Algemene voorwaarden

BESTEL,- BETAAL- EN LEVERVOORWAARDEN

 

1. Betaling

1.1. Online aankopen kunt u betalen door middel van vooruitbetaling via iDEAL. Voor deze betaalmethode worden geen extra kosten in rekening gebracht.

2. Levering en verzendkosten

2.1. De bijdrage in de kosten voor levering op het gekozen afleveradres bedraagt € 4,95. Indien de bestelling een waarde heeft die groter is dan € 50,= vervalt de bijdrage in de kosten voor levering.

3. Afhalen in de winkel

3.1. Om een correcte afhandeling te garanderen bij afhalen in de winkel verzoeken wij u vriendelijk om te tekenen voor ontvangst en uw legitimatie mee te nemen.

 

4. Thuisbezorgen

4.1. U kunt er ook voor kiezen om uw online aankopen thuis te laten bezorgen. 

5. Ander afleveradres

5.1. U kunt uw online aankoop ook op een ander adres laten afleveren. Bijvoorbeeld op uw werk, bij familie of bij uw buren.

6. Levertijd

6.1. IJzerhandel Baltus werkt samen met postnl. We streven naar een snelle afhandeling van uw bestelling. Indien u uw bestelling plaatst voor 16:00 uur, wordt de bestelling normaal gesproken de volgende werkdag geleverd. In een enkel geval komt voor dat artikelen met een afmeting groter dan één meter een dag vertraagd zijn.


Via de op het niet thuis-bericht vermelde website kunt u kenbaar maken hoe u het pakket alsnog in ontvangst wilt nemen.

 

7. Artikel niet leverbaar

7.1. Mocht het artikel toch niet leverbaar zijn dan wordt u door ons per mail daarvan op de hoogte gesteld. En het betaalde bedrag wordt binnen 14 dagen op uw bankrekening gestort.

8. Ruilen en retourneren

8.1. Ondanks het feit dat uw bestelling met zorg wordt samengesteld, kan het voorkomen dat er iets niet naar wens is. Neem in voorkomend geval contact op met ons. U vindt deze informatie in uw bevestigingsmail.

9. Retourneren online aankoop

9.1. Als u het bestelde artikel toch niet wil, kunt u het binnen veertien (14) dagen na aflevering terugbrengen naar uw winkel. U krijgt dan de aankoopprijs terugbetaald.

9.2. Bent u niet in staat om het artikel naar de winkel te brengen? Dan stuurt u het artikel inclusief alle toebehoren en de originele factuur in een deugdelijke verpakking voor eigen rekening en risico naar onze winkel. U ontvangt de aankoopprijs uiterlijk veertien (14) dagen na ontvangst van de goederen retour op uw bankrekening.

10. Ruilen online aankoop

10.1 Een artikel omruilen kan alleen in de winkel.

11. Voorwaarden bij ruilen en retourneren van internetbestellingen:

11.1. Binnen 14 dagen nadat uw bestelling bij u is aangeboden voor aflevering.

11.2 . Het artikel is compleet, niet gebruikt of beschadigd.

11.3 . Het artikel zit in de originele verpakking.

12. Verkeerd artikel ontvangen of defect aangeleverd

12.1. Heeft u een verkeerd artikel ontvangen? Of is het door u bestelde artikel defect? Neem dan contact op met ons. 

13. Mijn account

13.1. Om een artikel te kunnen bestellen, maakt u eerst een account aan. We hebben uw gegevens nodig om de bestelling uit te kunnen voeren en om u hierover op de hoogte te kunnen houden.

U kunt uw gekozen gebruikersnaam en wachtwoord gebruiken voor toekomstige bestellingen of het bijwerken van uw gegevens. Uw gegevens worden vertrouwelijk behandeld. Lees hier meer over bij punt 15.1.

14. Algemene verkoopvoorwaarden

14.1. Algemene leveringsvoorwaarden van alle bij Nicovij aangesloten ondernemingen treft u hieronder op pagina drie en vervolg aan.

15. Bescherming van uw gegevens

15.1. Uw gegevens worden alleen gebruikt om de bestellingen goed af te kunnen handelen, of om uw vragen te kunnen beantwoorden. Deze vertrouwelijk informatie wordt niet aan derden verstrekt. U kunt uw gegevens altijd zelf aanpassen. Meer informatie vindt u in onze Privacy Policy.

16. Garantie

16.1. Bij IJzerhandel Baltus heeft u altijd de standaard fabrieksgarantie op een product. Dit kan per merk en product verschillen. De fabrieksgarantie vindt u in de verpakking. De datum op de factuur geldt als ingangsdatum voor de garantie. U kunt aanspraak maken op fabrieksgarantie als er geen sprake is van gebruikelijke slijtage, opzettelijke beschadiging of nalatigheid. 

17. Contact opnemen over online bestelling

17.1. Heeft u vragen over uw online bestelling of reservering? Dan kunt u bij ons terecht middels de onderstaande gegevens.